X. MEDNARODNI KONGRES ZDT.SI

View Calendar
29.03.2019 - 30.03.2019 All day

“DESETI MEDNARODNI KONGRES ZAKONSKIH IN DRUŽINSKIH TERAPEVTOV SLOVENIJE” z naslovom  “S PSIHOTERAPIJO DO ZDRAVIH ODNOSOV” bo potekal 29. in 30. marca 2019 na Teološki fakulteti v Ljubljani.

Na dvodnevnem kongresu z udeležbo mednarodnih strokovnjakov in študentov s področja mentalnega zdravja bo imela plenarno predavanje z naslovom ” ADHD – motnja pozornosti in hiperaktivnosti” Dr. sc. Vesna Hercigonja Novković, integrativna psihoterapevtka z doktoratom Medicinske fakultete v Zagrebu, direktorica Poliklinike Kocijan Hercigonja, podpredsednica Inštituta D.O.M., Inštituta za psihoterapijo in svetovanje otrokom, družini ter mladim in podpredsednica Združenja EIATSCYP (European Interdisciplinary Association for Therapeutic Services for Children and Young People).

ADHD – motnja pozornosti in hiperaktivnosti

ADHD je nevrorazvojna motnja, za katero so značilni hiperaktivno vedenje, impulzivnost in nepozornost. Pojavlja se pri otrocih, najpogosteje je opazna pri odhodu v šolo. V primerih, ko ni ustrezno prepoznana ali je neustrezno zdravljena, se motnja nadaljuje tudi v odraslo dobo (po podatkih WHO v 60% primerih).

Pojavlja se pri 3-5% šolskih otrok, nekaj več pri dečkih kot pri deklicah. Najbolj opazna je v začetku obdobja izobraževanja, ko se pri otrocih pojavljajo zahtevnejše in bolj strukturirane zahteve, katere v predšolski vzgoji še niso bile prisotne.

Kot posledica nerazumevanja okolice, otroci z ADHD pogosto postanejo žrtve zavračanja s strani vrstnikov, označeni so s strani šole, občutijo nezadovoljstvo svojih staršev, lastnega šolskega neuspeha se zavedajo, vendar ga ne razumejo, razvijajo nizko samopodobo. Nemalo jih šole ne dokonča, priključujejo se skupinam ljudi z neadekvatnim vedenjem, ki jim dajejo občutek sprejemanja.

Diagnoza, zdravljenje in prognoza

Nekateri simptomi motnje so prisotni pri številnih otrocih, zato je potrebno, da za postavitev pravilne diagnoze sodeluje tim strokovnjakov. Diagnosticiranje vključuje psihiatrijo, nevrorazvojni, defektološki in psihološki pregled, lestvice ocen, šolska poročila in nevropsihološke teste pozornosti, kakor je npr. T.O.V.A. test.

Po postavitvi diagnoze se otrok in družina vključijo v zdravljenje, ki temelji na psihoedukaciji staršev in učiteljev in na terapiji za pomoč pri prilagajanju otrokovega vedenja, po potrebi tudi psihoterapijo ter računalniško vodene vaje. Redkeje v mlajši dobi in pogosteje v odraslosti se uporablja tudi medikamentno zdravljenje.

ADHD je potrebno prepoznati čim prej, da se otroka pravočasno vključi v zdravljenje in v izogib kasnejšim zapletom, ki se pojavijo sčasoma sočasno s številnimi drugimi težavami, ki gredo pogosto z roko v roki z ADHD motnjo, kot so vedenjske motnje, tesnoba, tiki…

O motnji je potrebno ozaveščati javnost, posebno šole in otrokovo okolje. Svetovni pokazatelji kažejo, da prilagoditev okolja vpliva na zmanjšanje številnih posledic ADHD motnje. Nekateri simptomi lahko sčasoma izginejo.

Otrok z ADHD motnjo ima pravico do zanj primernih oblik šolanja, zato je izredno pomembno izobraževanje učiteljev in strokovnih služb šol o otrokovih pravicah in načinu individualnega učenja za otroke z ADHD motnjo.

Dr.sc. Vesna Hercigonja Novković

Več o vsebini kongresa in podrobnostih glede prijave in oddaje prispevkov najdete na spodnji povezavi:
Vabilo na kongres
 
 
 
Invitation to the Congress
Prevedi »